lördag 21 januari 2012

Fy fan för nästa ordförande!

Nu gäller det att hitta en partiordförande med ett fullständigt fläckfritt förflutet, som aldrig gör några fel, vars tunga aldrig slinter, som är medial och charmig och alltid kan ge svar på tal.
Det gäller att hitta någon som är så hal och strömlinjeformad att han eller hon inte går att få grepp om för medier och motståndare.
Den nye ordföranden ska inte stöta sig med någon och således inte ha en egen åsikt.
Fy fan för en sån människa!


Sveriges Radio P1

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns inga övermänniskor men jag, en pragmatiker, föreslår Pagrotsky:

- lägre svansföring,
- bredare förankring,
- större auktoritet
- större intellekt och
- större erfarenhet.

Men det kommer att ta tid att komma på fötter igen. Även politiken måste göras om rejält med starttid NU dvs god tid före nästa val.

Anonym sa...

haha - huvudet på spiken! Jag garanterar att jag inte aspirerar till att bli partiordförande. Diskussionen på svt 1 just nu är riktigt bra. Det enda jag inte förstår är: varför är det så bråttom? Är det inte viktigare att vi får samlingen runt och för nästa?

Af Dunkelspel sa...

Det är så bråttom för högerns kommentatorer att hitta en sk socialdemokratisk partiledare som kan gå med på Raj-rajs dumheter och sälja ut Sverige genom att gå med i Europakten.

Anonym sa...

Vi har ju en folkomröstning som säger nej till euron? kan man köra över den menar du af Dunkelspel?

britta_s sa...

Jag gissar att vadslagningen är på gång på Aftonbladet/Expressens redaktioner hur länge nästa (s)-ledare ska härda ut

Anonym sa...

Någon sådan människa finns inte. Istället gäller det att hitta någon som kan tala väl för det S är bra på istället för att försöka vinna poäng för att påpeka brister hos Alliansen som också finns hos S.
Vi väljare är inte korkade. Hade vi varit det hade inte det inte funnits någon välfärd, men vi gillar inte hycklare. Jag är en människa med brister som vill väl, det förstår vi, det känner vi igen och kan känna respekt för.
Jag är bättre än ... det förstår vi inte.

Anonym sa...

Mario
Du glömde en sak. Han skall ha ögon i nacken oxå och alltid bära rustning för att undvika bli knivstucken i ryggen av sina egna.

Lars S