Arbetslinjen blev poppis i valstrategin först sedan Moderaterna hade vunnit riksdagsvalet på den och en s.k. EU-kritiker placeras som förstanamn på EU-valslistan sedan EU-kritiken klingat av. I förra EU-valet hade det varit smart. I årets val var det dumt eftersom V driver den EU-negativa linjen.
Nu är det också mycket fokus på Mona Sahlin och partiloggan i valpropagandan.
Men det är inte så stor vits med det när logotyperna inte står för ett innehåll som väljarna kan identifiera dem med.
Partiet måste fylla namn och logotype med innehåll och skapa en positiv bild av partiet.
Ett politiskt framåtsyftande innehåll. ”Återtåg” och ”återställare” är usla kampanjbilder i det syftet.
Konstigt att detta ska vara en så hopplös uppgift i ett parti med så många dugliga medlemmar.
Politikerbloggen
söndag 14 juni 2009
Varför är partiets valstrateger efterblivna?
Etiketter:
logotyp,
Mona Sahlin,
Socialdemokrater,
valet,
valstrategi
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Det speglar bara att den politiska ledningens vilja, främst är att leda partiet, inte förändra samhället.
En fråga jag också ställt mig själv och andra till och från.
Vi borde skippa strategierna och prata ännu mer med folk. Låta människor påverka vårt parti och politik och se till att driva samhället framåt istället för att fila allt för mycket på strategier :)
Vilket av någon anledning inte tycks vara den politiska viljan inom partiledningen.
Skicka en kommentar